De behandeling

Visie op zorg

Praktijk Westerparc is in 2002 opgericht door 4 samenwerkende psychiaters. Het betreft een zg. kostenmaatschap. Ondanks het feit dat de samenstelling van de psychiaters lichtelijk is veranderd, is onze visie gelijk gebleven. Onze filosofie is dat we met deze kleine groep psychiaters – dus zonder ondersteunende disciplines, opleidelingen en anderszins – de patienten (en de verwijzers) snel en efficient kunnen bedienen, waarbij we elk werken met onze eigen specialiteit. Het betreft daarmee een kleine praktijk met psychiaters met een persoonlijke en deskundige benadering. We werken goed samen met andere hulpverleners in de regio zoals huisartsen, fysiotherapeuten, maatschappelijk werkers en andere psychologen, psychotherapeuten en psychiaters .

Aanmeldingen

De praktijk betreft zg. specialistische zorg. U kunt uzelf niet direct aanmelden, maar dient te worden doorverwezen door uw huisarts of andere hulpverlener. Dit is meestal uw huisarts. Zie voor meer informatie over aanmeldingen onze verwijspagina.

Welke patienten worden behandeld?

De psychiaters kunnen in principe alle psychiatrische ziektebeelden voor volwassenen behandelen. Voor patienten die regelmatig in crisis raken of hoog-intensieve zorg nodig hebben, of patienten die zorg nodig hebben buiten de reguliere uren waarop de praktijk geopend is, is de praktijk echter niet geschikt. Als u tot één van de genoemde groepen patiënten behoort, kunt u het beste contact opnemen met de reguliere GGZ instelling in uw regio via uw huisarts.

Waarneming

Met de psychiaters is een 24 uurs waarneming gegarandeerd. In noodgevallen krijgt u dus altijd een van ons te spreken via ons algemene telefoonnummer 071- 5620155. Overigens kunt u in geval van acute psychiatrische crisis ook uw huisarts om hulp vragen.

U kunt ook altijd een bericht op deze website achterlaten. Onze webbeheerder zorgt dan voor de juiste adressering. Schrik niet als het door u geschreven bericht op uw eigen computer te zien blijft. Dat heeft met uw browser instelling te maken, die het bericht als het ware onthoudt en laat zien. Uw bericht is niet voor anderen op internet zichtbaar!

Klachten

Klachten over onze dienstverlening kunt u het beste met uw eigen behandelaar bespreken. Als u er met uw behandelaar niet uit komt, wordt een andere behandelaar gevraagd met u mee te denken en samen tot een oplossing te komen. Als u nog niet in behandeling bent, of op een andere wijze uw reactie kenbaar wilt maken, kunt u altijd een klacht op deze website achterlaten. De psychiaters bespreken uw reactie dan tijdens een intervisie of werkbespreking en koppelen dit aan u terug. Op deze wijze proberen de psychiaters elke klacht om te zetten naar een advies, waarop onze dienstverlening kan worden aangepast. Klachten die op geen andere wijze tot een passende oplossing leiden, kunnen schriftelijk worden voorgelegd aan de klachtencommissie.

Wachtlijst

 

wachtlijst?

Wachtlijst Westerparc: Niet dus!

Aanmeldingen komen meestal via de huisarts binnen. De psychiater die het eerst plek heeft, neemt met u contact op. Dat gebeurt per telefoon of mail. Een lijst met wachtenden heeft de praktijk niet. Dat is helemaal niet nodig! Doorgaans wordt de cliënt binnen enkele dagen al gebeld voor een afspraak en lukt het de psychiaters de cliënt snel te zien. Tussen aanmelding en eerste gesprek zit niet meer dan 2 weken. In geval van spoed kan, in overleg met de psychiater, altijd wel iets geregeld worden. Deze vlotte logistiek, zonder gedoe en administratie, is één van de voordelen van de, relatief kleine maar klantvriendelijke praktijk.